02. 01. 2013Psal se podvečer 30. prosince 2012 a s kamarádem, kterého jsem delší dobu neviděl, jsme vyrazili do nedaleké kavárny, Tiché kavárny, kterou sám doporučil. Již samotný název kavárny mi přišel zajímavý a hned jsem si pomyslel, že svůj název bude mít asi proto, že v ní bude úžasně klidná atmosféra, nebudeme mít kolem sebe davy lidí, kteří se překřikují, aby to byli právě oni, které celá kavárna slyší. Už při cestě jsem byl vyveden z omylu.
Tichá kavárna dostala název z toho důvodu, že zde pracuje
neslyšící obsluha. Byl jsem trochu zaražen, nakolik se ihned vyrojily první myšlenky typu "Jak si objednám?". Mé obavy byly ihned zažehnány kamarádem, který se jenom pousmál a řekl, že v tom žádný problém nebude. A tak jsme šli dále, až jsme dorazili před
Tichou kavárnu.
Byla už tma a tak mě na první pohled zaujala velká okna, přes která bylo vidět velmi dobře dovnitř a tak se člověk nemusel "bát", jaké prostředí ho přivítá. Kavárna není zcela tichá, nakolik disponuje dětským koutkem a při naší návštěvě byl obsazen. To nám však nevadilo. Usadili jsme se na druhém konci kavárny, kde k nám ihned přistoupila obsluha a vítala nás vřelým a milým úsměvem. Jaká to změna v porovnání s mnoha provozovnami, které navštěvuji, nebo navštěvujete určitě i vy. Ihned byl cítit ten přátelský duch.
Kromě jídelního a nápojového lístku jsme dostali na stůl
váleček, který byl na jedné straně červený a na druhé straně zelený. Kamarád mi ihned vysvětlil, jak váleček funguje. Postaví-li se váleček tak, aby jeho zelená část byla nahoře, je to znamení pro obsluhu, která se k Vám, jak jinak než s milým úsměvem, dostaví. Je-li nahoře červená část, znamená to, že návštěvník kavárny chce platit. Jak jednoduché a geniální! Něco takové by mohly mít všechny zařízení s obsluhou, pomyslel jsem si.
Nebudu tu psát o tom, co jsme si objednali a jak to bylo výborné, protože navrhuji každému, kdo si čte tento článek, bude-li této kavárně na blízku, aby se v ní určitě zastavil a dal jí šanci. Jsem si jist, že se bude do Tiché kavárny milerád vracet, stejně jako se těším na další návštěvu i já.
Na světě je hodně lidí, kteří neumí vnímat druhého. Tato kavárna však přímo vybízí své návštěvníky k tomu, aby dokázali druhé straně porozumět, pochopit, že i gesto milého úsměvu má v sobě daleko víc, než si možná sami myslíte.
---
Tichá kavárnaAdresa: Burešova 12, Praha - Kobylisy
Telefon: +420 739 245 270
Internet:
www.tichakavarna.czFacebook:
Tichá kavárnaPavel Nadrchal